ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk

  • Steeds meer organisaties streven naar hogere standaarden op het gebied van kwaliteit. Het implementeren van een kwaliteitsmanagementsysteem op basis van ISO 9001 biedt niet alleen meer structuur, maar helpt ook bij het voldoen aan verwachtingen van klanten, wet- en regelgeving, en interne processen. Met deze training leert u hoe u de ISO 9001-norm praktisch toepast binnen uw organisatie.

  • Opzet

    Met de groeiende behoefte aan kwaliteit en klanttevredenheid in het achterhoofd, is het van essentieel belang dat organisaties hun processen effectief en efficiënt beheersen. ISO 9001 biedt hiervoor een bewezen kader.

    In deze training gaat u aan de slag met praktijkvoorbeelden en cases om te leren hoe u een kwaliteitsmanagementsysteem kunt opzetten en onderhouden. Ook ontvangt u hulpmiddelen die helpen om de eisen uit de norm te vertalen naar uw specifieke organisatiecontext.

  • Doelstellingen

    Na afloop van de training ISO 9001: Kwaliteitsmanagement in de praktijk weet u wat kwaliteitsmanagement inhoudt en begrijpt u de toegevoegde waarde van een kwaliteitsmanagementsysteem voor uw organisatie. U kent de belangrijkste eisen van de ISO 9001-norm en weet hoe u deze kunt toepassen binnen uw organisatie. Daarnaast begrijpt u hoe u de structuur en processen in lijn kunt brengen met de eisen uit de norm, en kunt u een begin maken met het implementeren, beheren en verbeteren van uw kwaliteitsmanagementsysteem.

  • Doelgroep

    Deze training is geschikt voor iedereen die betrokken is bij kwaliteitsmanagement, zoals kwaliteitsmanagers en -coördinatoren, adviseurs en kwaliteitsteams, directieleden, en interne en externe auditoren.

  • Voorkennis

    Voor het volgen van deze training is kennis van ISO 9001 wenselijk, maar niet verplicht. Indien u nog geen kennis heeft, kunt u voorafgaand zelfstudie doen of deelnemen aan de training ISO 9001: De norm verklaard.

  • Cursusmateriaal

    Tijdens de training wordt gewerkt met de norm NEN-EN-ISO 9001:2015. Deze norm is verkrijgbaar via de website van de NEN. Tijdens de training zijn enkele inkijkexemplaren beschikbaar. Aanvullende hand-outs en cases worden tijdens de sessies uitgedeeld.

  • Programma

    Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:

    • Dag 1:
      • Welkom, introductie en kennismaking
      • Kwaliteitsmanagement en ISO 9001
      • High Level Structure (HLS) en toepassing in ISO 9001
      • Contextanalyse en stakeholdermanagement
      • Praktische toepassing van leiderschap en planning binnen kwaliteitsmanagement
    • Dag 2:
      • Ondersteuning en middelen
      • Praktisch implementeren van ISO 9001
      • Prestatie-evaluatie en continue verbetering
      • Oefening
  • Na afloop van de trainingsdag ontvangt u een officieel Certificaat van Deelname.

  • Details

    Duur:2 bijeenkomsten
    Maximaal aantal deelnemers:15
    Trainingsvorm:Klassikaal
    Prijs€ 650,00
    TaalNederlands
    Incl. Lunchja
    Incompanyoptioneel
    BTWalle prijzen zijn exclusief BTW

  • Aanmelden / aanvullende vragen

    Heeft u nog vragen, aarzel dan niet om deze te stellen via het contactformulier. Aanmelden kan middels het aanmeldformulier.

Scroll naar boven